Meniu
EN

Stomatologie Bucuresti

Consuma avocado in loc de banane, pentru o dantura mai sanatoasa

Consuma avocado in loc de banane, pentru o dantura mai sanatoasa
  • shutterstock_785296315.jpg
  • shutterstock_614035427.jpg
  • shutterstock_1133989493.jpg
  • shutterstock_518328943.jpg
  • shutterstock_367327859.jpg

Bananele sunt printre cele mai consumate fructe din lume. Delicioase, cremoase, sunt preferate de multe persoane pentru gustarile dintre mesele principale, fiind hrănitoare si usor de consumat.

Au devenit foarte rapid preferatele copiilor, datorita gustului dulce.

Bananele sunt indicate datorita continutului ridicat in potasiu si fibre, dar si in vitamine precum B6, C, A si magneziu.

Dar totusi, bananele nu sunt chiar un aliment minune pentru tine, si mai ales nu pentru dintii tai. Mai ales in conditiile in care sunt comsumate frecvent de adulti si copii. Zaharurile din acest fruct pun in pericol integritatea smaltului dentar, favorizand aparitia cariilor.

Acizii din zaharuri erodează smalţul dinţilor, cautand o portita potrivita. Si nu intotdeauna avem la indemana periuta de dinti, pentru a-i inlatura, dupa o masa dulce. Cel mai bine este sa inlocuim acea masa dulce cu un aliment mai sanatos si mai putin riscant pentru sanatatea orala.

Va prezentam in continuare detalii despre avocado, fructul ce continua sa uimeasca prin proprietatile sale.

 

Avocado – fruct sau leguma?

Avocado este fructul arborelui Persea americana, originar din Mexic si Guatemala.

Din punct de vedere botanic, acest fruct este o pastaie ce contine un samânta de dimensiuni mari.

Există mai multe soiuri de avocado, fructul putând fi si sferic, nu doar oval.

Fructul este de culoare verde inchis in momentul in care este cules, modificandu-si culoarea in functie de gradul de coacere, spre visiniu-inchis.

Un avocado este copt daca este moale in zona in care a fost codita.

Avocado se numara printre singurele alimente nemodificate genetic.

Nutritionistii l-au denumit si „fructul perfect” deoarece se poate consuma la orice ora din zi. Este bogat in vitamine si fibre, iar consumul lui pe termen lung ajuta la mentinerea sanatatii, dar si a frumusetii.

 

Avocado- calorii sanatoase

Energia necesara functionarii organismului provine din alimente. Fiecare dintre noi avem nevoie de o anumita cantitate de energie zilnic, pentru a funcționa corect, cantitate determinata in functie de greutate, inaltime, sex si varsta.

Daca vom consuma alimente ce dau organismului nostru mai multa energie decat are nevoie, aceasta va fi transformata de acesta in rezerve de grasime, deci va duce la ingrasare.

Daca organismul este subalimentat, procesele organismului sunt incetinite, practic nu vom avea energie.

Fiecare aliment incarca organismul cu o anumta cantitate de energie, masurata in calorii.

Dar nu toate caloriile sunt procesate în mod identic de către organism. Calitatea caloriilor consta in aportul lor nutritiv.

Exista asadar calorii goale, nesanatoase, in general grasimi saturate si zaharuri simple.

Si exista calorii sanatoase, nutritive nesaturate, provenite din surse vegetale.

Avocado are un continut ridicat de grasimi sanatoase, mai precis 167 calorii/suta de grame.

Acesta figureaza pe lista alimentelor cu cele mai mari valori nutritionale.

 

Avocado- proprietati

Pe langa grasimi sanatoase, acest fruct-minune contine uimitor de multe vitamine si minerale:

Vitaminele K, C, B1, B2, B3, B5, B6, E, A, , acid folic.

Minerale precum mangneziu, mangan, cupru, fier, zinc, fosfor.

Datorita continutului sau foarte nutritiv, avocado este folositor in prevenirea si tratarea anumitor afectiuni.

  • Previne bolile inimii- scade nivelul de colesterol si trigliceride
  • Are efect antioxidant, de intarziere a imbatranirii
  • Previne accidentul vascular cerebral
  • Foarte bun pentru afectiunile oculare, protejeaza ochii, previne degenerescenta maculara si cataracta (contine luteina si zeaxantina)
  • Prin continutul sau de acid oleic, s-au facut studii ce indica posibilitatea ca acesta sa previna cancerul de san, sa inhibe dezvoltarea cancerului de prostata, sa previna si sa elimine cancerul oral
  • Aliment folositor in curele de slabire, datorita continutului sau nutritional ridicat si bogat in fibre, ce induce satietatea
  • Reduce simptomele artritei, prin efectul sau antiinflamator
  • Uleiul de avocado trateaza psoriazisul

 

Bananele contraindicatii

100 de grame de banana contin 22,8 grame de carbohidrati, pe cand  100 de grame de avocado contin doar 8,6 carbohidrati.

Aceasta se traduce printr-un mare aport caloric, in cazul bananelor.

Bananele, prin conţinutul lor ridicat in zaharuri, dauneaza sanatatii orale, fiind de preferat inlocuirea sa, din punct de vedere al versatilitatii variantelor de consumare si al continutului ridicat in potasiu si fibre, cu avocado.

Bananele pot declansa migrene la anumite persoane, astfel ca pentru cei care experimenteaza dureri de cap frecvente se recomanda sa nu consume mai mult de o jumatate de banana pe zi.

 

Bananele si avocado- alimente bogate in potasiu

Potasiul, in echilibru cu sodiul, regleaza echilibrul hidric si ritmul cardiac.

Un nivel optim de potasiu asigura o buna capacitate de concentrare, ajutand la oxigenarea creierului.

Ajuta corpul sa scape de deseuri, reduce riscul de boli cardiovasculare si trateaza alergiile.

Statistic, multi oameni duc lipsa de potasiu.

Cea mai buna sursa de vitamine este alimentatia, singura ce determina un grad optim de absorbtie a vitaminelor.

Se stie ca bananele sunt o sursa importanta de potasiu, dar nu la fel de puternica si nutritiva precum avocado.

100 de grame de avocado asigura 14% din necesarul zilnic de potasiu, in comparatie cu 10%, cat asigura 100 de grame de banane.

Neoclinique este aproape de voi, pentru cele mai bune indrumari si cele mai calitative tratamente de profilaxie dentara.

Te indrumam pentru o alimentatie corecta si te ajutam activ sa previi cariile prin tratamente specializate de profilaxie orala.

Te asteptam la controlul periodic si ori de cate ori ai nevoie de tratament stomatologic.

Paza buna trece primejdia rea, iar procedurile de periaj profesional si detartraj asigura un scut impotriva aparitiei cariilor dentare.

CONTACT CLINICA UNIRII:

Pentru programari sau informatii suplimentare legate de preturi, locatie, servicii si medici puteti apela Clinica Unirii la numarul de telefon +40371.000.111 sau email office@neoclinique.ro  .

Pentru detalii legate de planul dumneavoastra de tratament din cadrul clinicii Unirii puteti discuta cu Key Patient Guides din Clinica Unirii:

KPG Giurca Simona: Email: simona@neoclinique.ro   Mobil: +4 0755 10 10 02

KPG Visovan Catalina: Email: catalina@neoclinique.ro Mobil: +4 0755 10 10 01

CONTACT CLINICA MILITARI:

Pentru programari sau informatii suplimentare legate de preturi, locatie, servicii si medici puteti apela Clinica Militari la numarul de telefon +40371.000.111 sau email: office@neoclinique.ro .

Pentru detalii legate de planul dumneavoastra de tratament din cadrul clinicii Militari puteti discuta cu Key Patient Guides din Clinica Militari:

KPG Ionica Vera: Email: vera@neoclinique.ro Mobil: +4 0755 10 10 03

KPG Grigore Elena: Email: elena@neoclinique.ro Mobil: +4 0755 10 10 03