Meniu
EN

Stomatologie Bucuresti

Alimente slabe in zahar = mai putine carii dentare

Alimente slabe in zahar = mai putine carii dentare
  • cottage-cheese-milk-bread-and-cheese-on-a-wooden-PUXSMAL.jpg
  • yogurt-with-berries-PMKBXPZ.JPG
  • golden-organic-honey-P87T5U7.jpg
  • avocado-P7ASXSX.jpg
  • whole-grain-bread-6QJNLRD.jpg
  • tomato-sauce-PPES3VL.jpg

Organismul nostru este un mecanism foarte complex, care, precum orice alt mecanism, necesita alimentarea cu un anumit combustibil, verificare si intretinere regulata, ca sa functioneze in parametrii normali si sa aiba o durabilitate cat mai mare.

Totul porneste de la alimentatie.

Modul in care alegem sa ne hranim ne afecteaza pe de-a intregul, atat fizic, cat si emotional. Iar sanatatea fizica si cea emotionala sunt interdependente.

Dintii, desi in aparenta mai putin importanti, sunt o parte deosebit de importanta a acestui mecanism.

Asigura o nutritie corecta si o buna sanatate emotionala, datorita aspectului armonios al zambetului sanatos si stralucitor.

 

Alternativa sanatoasa a alimentelor bogate in zahar

Ati putea spune ca zaharul este in toate si peste tot. Dar nu e chiar asa. Puteti alege alternative sanatoase ale produselor alimentare bogate in zahar.

Alegeti intotdeauna produsele mai putin procesate si mai putin dulci.

Sunt numeroase alimente foarte des consumate, care contin mult zahar, daunator pentru dinti, prin favorizarea aparitiei cariilor.

Incepand cu banala paine.

Cititi etichetele, nu va lasati indusi in eroare de ideea: „Eh, ce poate sa contina painea?”

Ei bine, painea poate contine nu doar amelioratori, conservanti, coloranti, dar si zahar.

Dar asta nu inseamna sa nu mai mancam paine deloc, ci sa alegem varianta sanatoasa.

Painea alba in sine este o sursa de calorii goale, spre deosebire de cea integrala, care contine fibre alimentare, minerale si vitamine.

Iaurtul cu fructe din comert poate fi inlocuit cu iaurtul normal, in care puteti adauga dumneavoastra fructe proaspete sau uscate, neconfiate.

Dintre sucurile si piureurile de fructe din comert, trebuie alese cele fara alti aditivi, inclusiv zahar.

Dar in acest caz este preferata consumarea fructelor integral, nu doar a sucului acestora, care este lipsit de fibre. 

Fructele uscate par a fi o varianta sanatoasa de dulce, dar atentie, cele mai multe dintre ele nu sunt doar uscate, ci si confiate, adica indulcite puternic si pline de aditivi. Cum cele mai multe sunt si lipicioase, adera la smaltul dintilor si sunt un pericol pentru sanatatea orala.

Clasicul gem sau dulceturile sunt nelipsite de pe mesele noastre, in general. Dar acestea contin foarte mult zahar, uneori chiar 70-80 %. 

Varianta mai sanatoasa este marmelada, care se poate prepara in casa, fara adaos de zahar, sau diferite gemuri, ce pot de asemenea sa fie preparate fara zahar sau cu doar foarte putin zahar.

Crema de ciocolata poate fi inlocuita cu untul de arahide, care contine multe calorii, dar si multe proteine si fibre, ce echilibreaza foarte bine continutul sau nutritiv.

Fructele sunt o alternativa sanatoasa la dulciuri atunci cand simtim nevoia de ceva dulce. Fructele de padure, avocado, ciresele si piersicile au un continut foarte scazut de zahar.

Laptele simplu, baut neindulcit, este de preferat celui indulcit, chiar si cu miere.

Totusi, atunci cand trebuie sa utilizam un indulcitor, mierea este preferata zaharului.

Cerealele de dimineata, cu ciocolata sau alte arome, contin, cele mai multe, zahar. Sunt de preferat cerealele simple, la care sa adaugam noi fructe proaspete sau uscate.

Sosurile, sucurile de rosii si ketchup-ul din comert au, de obicei, un continut ridicat de zahar. Cele mai sigure metode sunt sucul si sosul de rosii de casa, sau cel din comert care nu contine deloc zahar.

Si nu in ultimul rand, inghetata nelipsita vara trebuie consumata cu moderatie, atunci cand este cumparata, deoarece este plina de aditivi si mai ales zaharuri. Varianta home-made este gustoasa si sanatoasa.

 

Sanatatea orala implica nu doar consulturi regulate si tratarea oricarei mici probleme aparute, ci si o nutritie corecta, pentru dinti puternici si sanatosi, care arata la fel de bine cum se simt.

Pacientii Neoclinique sunt tratati cu profesionalism si foarte bine informati, pentru zambete stralucitor de sanatoase.

CONTACT CLINICA UNIRII:

Pentru programari sau informatii suplimentare legate de preturi, locatie, servicii si medici puteti apela Clinica Unirii la numarul de telefon +40371.000.111 sau email office@neoclinique.ro  .

Pentru detalii legate de planul dumneavoastra de tratament din cadrul clinicii Unirii puteti discuta cu Key Patient Guides din Clinica Unirii:

KPG Giurca Simona: Email: simona@neoclinique.ro   Mobil: +4 0755 10 10 02

KPG Visovan Catalina: Email: catalina@neoclinique.ro Mobil: +4 0755 10 10 01

CONTACT CLINICA MILITARI:

Pentru programari sau informatii suplimentare legate de preturi, locatie, servicii si medici puteti apela Clinica Militari la numarul de telefon +40371.000.111 sau email: office@neoclinique.ro .

Pentru detalii legate de planul dumneavoastra de tratament din cadrul clinicii Militari puteti discuta cu Key Patient Guides din Clinica Militari:

KPG Ionica Vera: Email: vera@neoclinique.ro Mobil: +4 0755 10 10 03

KPG Grigore Elena: Email: elena@neoclinique.ro Mobil: +4 0755 10 10 03